Kariera 14.03.2014

DLACZEGO WARTO INWESTOWAĆ W SZKOLENIA?

Zmiany zachodzące w gospodarce oraz współczesne funkcjonowanie w biznesie zmusza do podnoszenia kompetencji i zdobywania wiedzy adekwatnej do wymagań ciągle zmieniającego się rynku. Jest wiele zawodów w których człowiek „uczy się przez całe życie”. Dlatego nie trzeba nikomu udowadniać, że inwestowanie w szkolenia jest jak najbardziej słuszne. Z roku na rok osób, które chętnie szkolą się zdecydowanie przybywa. Coraz większą popularnością cieszą się warsztaty z autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz szkolenia pozwalające na poznanie współczesnych technik sprzedaży oraz zasad komunikacji biznesowej. Są to zajęcia, które tak naprawdę uczą nas „obycia” oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Sprzedaż oraz komunikacja są nierozłącznymi elementami współczesnego funkcjonowania w biznesie. Szkolenia z tej tematyki uczą nas otwartości, pewności siebie, umiejętności budowania pozytywnego wizerunku, budowania pozytywnych relacji, podnoszą kwalifikacje zawodowe, zwiększają naszą atrakcyjność na rynku pracy. Dodatkowo udział w szkoleniach daje możliwość zdobywania niezbędnej wiedzy praktycznej, pozwala na kształtowanie ścieżki kariery zawodowej oraz na podejmowanie coraz trudniejszych wyzwań.

Podczas kursów tłumaczy się uczestnikom, że funkcjonowanie w biznesie, to nic innego jak ciągła sprzedaż, często produktów czy usług, które oferujemy. Jeszcze częściej, to po prostu „sprzedaż nas samych”. Doskonałym tego przykładem są  rozmowy rekrutacyjne. Oczywiście w trakcie procesu rekrutacyjnego doświadczenie zawodowe, znajomość języków obcych odgrywa kluczową rolę ale bez odpowiedniej autoprezentacji oraz pewności siebie ciężko będzie dostać się na wymarzone stanowisko pracy.

W trakcie prowadzenia szkoleń szybko można zaobserwować jak uczestnicy z dnia na dzień stają się coraz bardziej otwarci, kreatywni i pewni swoich nowo nabytych umiejętności. Dlatego inwestowanie w szkolenia warto rozpocząć w trakcie studiów. Jest to czas w którym wyjątkowo często zastanawiamy się nad przyszłością oraz ścieżką kariery zawodowej. I niezależnie od tego czy w przyszłości obierzemy zawód handlowca, telemarketera czy też otworzymy własną firmę umiejętności autoprezentacji, negocjacji oraz technik sprzedaży będą długo procentowały, pozwolą na rozwój i osiąganie sukcesu.
 

 

 

UWAGA!
Przed rozpoczęciem szkolenia warto zapoznać się z sylwetką osoby lub firmy, która będzie prowadziła dla Was kurs. Jakie jest jej doświadczenie w tym zakresie? Dla kogo już przeprowadzała szkolenia i od kiedy?  Wraz z dotacjami Unii Europejskiej na rynku pojawiło się wiele firm szkoleniowych, które niestety reprezentują bardzo niski poziom. Jak zatem uniknąć straty czasu i pieniędzy?
Szukając trenera sprzedaży, poszukujmy kogoś, kto przez większą część kariery odnosił sukcesy w sprzedaży - jednym słowem był doskonałym handlowcem. Współpracował, ze znanymi markami. Analogicznie ekspertem od wizerunku z całą pewnością nie będzie zaś człowiek w zmiętej i źle dobranej koszuli.