Zarządzanie czasem - kluczem do sukcesu!
Czy zastanawiacie się czasem, jak to się dzieje, że inni mają tyle czasu by załatwić wszystkie swoje sprawy a wam go zawsze brakuje? Dlaczego nasza doba jest za krótka na realizację wszystkich zadań?
Powiadają, że o jakości naszego życia decyduje umiejętność zarządzania czasem. Organizowania sobie każdego dnia w taki sposób by zapewnić sobie czas nie tylko na pracę i naukę ale i właściwy odpoczynek.
Co więc zapewni nam taką równowagę? Konsekwencja!
- Każdego wieczora zrób listę rzeczy niezbędnych do zrobienia na następny dzień. Następnego dnia skup się na realizacji tych zadań.
- Unikaj "złodziei czasu" - portali społecznościowych, plotkujących znajomych lub współpracowników.
- Jednym słowem wszystkiego co odciąga Cię od realizacji Twojego planu i nie wnosi wartości do Twojego życia.
- Bądź asertywny! Mów "nie" wszystkiemu co nie sprzyja efektywnemu wykorzystaniu Twojego czasu. Nie bądź więźniem nadmiernej uprzejmości - nie zgadzaj się na każdą przysługę. Zwłaszcza jeśli ktoś chce oszczędzać swój czas Twoim kosztem.
- Staraj się dobrze wykorzystać czas - tramwaj, kolejka u lekarza - okres wymuszonej bezczynności - staraj się wykorzystać ten czas na naukę, nadrobienie zaległości w lekturze lub planowanie.
- Zawsze bądź punktualny i wymagaj punktualności . Brak punktualności to wielki brak poszanowania dla swojego i co gorsza cudzego czasu!
- Wyśpij się! Zmęczony organizm działa wolniej i popełnia więcej błędów - stracisz przez to bardzo wiele czasu. Zastanów się czy na pewno warto przeglądać internet do 2 w nocy?
- Rozpocznij dzień od wykonania najtrudniejszego zadania - będziesz mieć je z głowy, a to właśnie to zadanie może spowodować najwięcej opóźnień przez ciągłe odkładanie... a właśnie! Nie odkładaj niczego na później - zrób to teraz! Właśnie teraz!
Zawsze zarezerwuj sobie czas na odpoczynek, pasję i dla bliskich - to te elementy Twojego życia nadają mu sens i smak. To także czas ładowania akumulatorów, by każdego dnia skutecznie rozwiązywać nowe zadania jakie postawi przed Tobą życie zawodowe i studia.
Więcej o zarządzaniu czasem dowiecie się z ksiązki: "Zarządzanie czasem w pigułce. Jak planować, żeby nie zwariować."
Autor: Agnieszka Makarow
Wydawnictwo: Edgard