News 06.12.2016

Landing Page: jak stworzyć skuteczny i zdobyć nowych klientów?

Marketerzy dobrze wiedzą czym jest strona docelowa lub landing page. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób taka strona powinna być zaprojektowana oraz dlaczego każdy jej element ma ogromny wpływ na realizację celów biznesowych. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, co powinna mieć każda skuteczna strona docelowa, powodująca konwersje.

 

Tworzenie landing page, to świetny sposób na zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych – od kampanii SEM, aż po reklamę wyskakującą. Cel takiej strony jest jeden: użytkownicy mają wykonać jakąś akcję - zakup, zapisanie się do listy newslettera itd.

 

5 elementów skutecznej strony docelowej

 

Nagłówek

Idealny nagłówek nie poiwinny być dłuższy od 5 słów, musi zachęcać użytkownika do przejścia do kolejnych elementów strony. Więc, powinien on być przemyślany, ponieważ od tego czy uda Ci się zwrócić uwagę odbiorcy zależy dalszy sukces.

 

Wypunktowane wartości

Ten element landing page pomoże zachęcić odbiorców do wykonania pożądanej akcji. Zadbaj o to aby zdania były krótkie i skutecznie wyróżniały ofertę od propozycji konkurencji.

 

CTA-elementy

Te przyciski są najważniejszymi elementami landingu. Kliknięcie w taki przycisk jest głównym celem wizyty użytkowników. Odpowiednia wielkość, kontrastujący z tłem kolor, nakaz wykonania czynności – wszystko to pomoże wyróżnić CTA-elementy na stronie.

 

Grafika

Dzięki elementom graficznym nawet bez zapoznawania się z tekstem odbiorcy będą wiedzieli, co jest tematem strony. Ale pamiętaj, że nie warto przesadzać z ilością grafik. Minimalistycze strony docelowej nie rozpraszają uwagi i działają o wiele skuteczniej.

 

Referencje

Ponieważ wszyscy cenią produkty, które zostały przetestowane przez innych konsumentów, warto zamieścić na swojej stronie sekcję referencji. Ale również pamiętaj, że na nieprawdziwe opinie, sztampowane teksty i zdjęcia – to nie najlepsze rozwiązanie dla zdobycia zaufania.

 

Porady na koniec

 

  • Responsywny  układ.     Ponieważ klienci coraz częściej dokonują zakupów w online z urządzeń przenośnych, strona docelowa ma prezentować się czytelnie na ekranach każdego gadżeta.
  • Rozmieszczenie elementów na stronie.      Pamiętaj, że nagłówek,       wypunktowanie oraz CTA-elementy     powinny być dostępne na pierwszym planie, bez konieczności przewijania strony.
  • Prostota ponad wszystko!       Warto maksymalnie uprościć procesy, które powinien wykonać klient. Pamiętaj – czym prościej, tym lepiej!
  • Gotowe rozwiązania.     Dostawcy takich szablonów dbają o to, aby były one użyteczne, co w połączeniu z jakościową grafiką zapewni maksimum wygody. Naprzykład, na stronie TemplateMonster można obejrzeć  szablony laning page na różne tematy i wykorzystać je jako podstawę do tworzenia oryginalnej strony.

 

Landing page pozwala nam wypromować nowy produkt, pozyskać nowych klientów, jak również dostarczyć odbiorcom ciekawych informacji na temat działalności Twojej firmy. Każdy sposób na przypomnienie o swoim istnieniu jest dobry, ważne jest, aby strona była przejrzysta, oryginalna i łatwa w odbiorze.

Ponadto można tutaj znaleźć szablony newsletterów.