Nauka 29.11.2016

"Jestem dziennikarzem"

"Jestem dziennikarzem" - MediaTory z jubileuszową kampanią społeczną, w której każdy… zobaczy siebie. 

 

Każdy z nas swoimi codziennymi wyborami decyduje o tym, jakie treści dominują w mediach - to przekaz spotu, jaki z okazji jubileuszu przygotowały MediaTory - Studenckie Nagrody Dziennikarskie.

 

Kampania społeczna opracowana przez MediaTory to odpowiedź na niewielką świadomość społeczeństwa o działaniu mediów. Internauci i odbiorcy tradycyjnych środków przekazu często krytykują jakość dziennikarstwa, twierdząc, że jest ona coraz niższa. Tymczasem Mediatory od dziesięciu lat pokazują, że dobre dziennikarstwo wciąż istnieje.

 

- Postanowiliśmy przedstawić problem nie z punktu dziennikarzy, ale odbiorców. Skoro tak często słyszymy, że za niską jakość treści w mediach odpowiadają dziennikarze, to warto pokazać drugą stronę medalu. W “interaktywnym świecie” odpowiedzialność za to, co w mediach dominuje i jakie materiały realizują dziennikarze - ponoszą również odbiorcy - tłumaczy Wioletta Klytta, prezes Stowarzyszenia MediaTory. - Nawet najlepszy materiał najlepszego dziennikarza, nie spełni swojej funkcji - nie zmieni świata, jeśli nie będzie miał odbiorców - dodaje.

 

Aby uświadomić odbiorcom rolę codziennych wyborów każdego z nas, twórcy postanowili przekazać przesłanie nie tylko na poziomie treści, ale i formy. Internauta, który ogląda spot na własnym komputerze, widzi w nim własną twarz, która odbija się w czerni monitora. - Zależało nam na znalezieniu sposobu, aby każdy widz po obejrzeniu spotu nie miał wątpliwości, że sprawa dotyczy również jego. Wykorzystanie monitorów czy ekranów widzów w pełni spełniło nasze założenie - tłumaczy Klytta.

 

Organizatorzy liczą, że kampanie takie jak "Jestem dziennikarzem" przyczynią się do bardziej świadomego i odpowiedzialnego korzystania z mediów, co w konsekwencji zwiększy ilość istotnych społecznie treści w mediach.

Spot będzie emitowany w internecie. Towarzyszy mu hasztag #jestemdziennikarzem oraz #iamajournalist dla odbiorców anglojęzycznych. Hasztag ma posłużyć do oznaczania ważnych społecznie treści podczas dzielenia się nimi w mediach społecznościowych.

Więcej o akcji: http://jestemdziennikarzem.pl/

 

 

Koncepcję kreatywną kampanii opracował Marcin Sikorski, copywriter i współprowadzący serwis "Nagłówki nie do ogarnięcia", prezes MediaTorów w latach 2007 - 2011. Produkcją i montażem spotu zajęli się Kamerdynerzy (https://www.facebook.com/kamerdynerzy/) W spocie wystąpił: Michał Chołka.

 

Za realizację kampanii odpowiadał Marcin Sikorski oraz zespół Stowarzyszenia MediaTory - Studenckie Nagrody Dziennikarskie  i Koła Naukowego Studentów Dziennikarstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Partnerem głównym jest Fundacja Seriatim.

 

Gala Finałowa Plebiscytu Mediatory odbędzie się w Krakowie, 3 grudnia o godz. 17:00 w Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego

Więcej na mediatory.pl