News 01.10.2018

Monitorowanie paczki kurierskiej – Jak to działa w praktyce?

Standardem w przewozach kurierskich jest dostarczanie paczek pocztowych w ścisłych przedziałach czasowych, od 9 rano do 18 wieczorem. Zdarza się czasem tak, że z powodów niezależnych od nas, nie jesteśmy w stanie zjawić się w mieszkaniu, aby móc odebrać naszą wyczekaną paczkę osobiście. W takiej okoliczności przesyłka powraca z powrotem do firmy kurierskiej, a ta ponawia próbę kontaktu z nami następnego dnia. Sytuacja taka niekiedy powoduje u nas rozdrażnienie a nawet irytację w sytuacjach, w których towar potrzebny nam jest już dziś. Dzisiaj mamy chęć podzielić się z Wami kilkoma cennymi  rekomendacjami , które mogą pokaźnie usprawnić Państwu cały proces wysyłania oraz odbierania przesyłek, zarówno tych ojczystych jak i zagranicznych.

Pamiętaj o możliwości monitorowania swojej przesyłki przez Internet

Firmy kurierskie w odpowiedzi na tę bolączkę, przygotowały funkcjonalność umożliwiającą ciągłe śledzenie położenia naszej przesyłki przy użyciu Internetu. Wystarczy zalogować się na stronie internetowej firmy realizującej dostarczenie paczki oraz poprawnie wpisać numer naszej przesyłki. Fenomenalnym rozwiązaniem dysponuje firma ParcelABC monitorowanie przesyłki, która to oferuje nam dodatkowo możliwość zmiany adresu dostarczenia paczek również będących już w drodze. Poprzez tak znakomitą funkcjonalność nie tylko możemy na bieżąco monitorować postęp jej dostarczania ale i dokładniej przemyśleć jej przyszły odbiór nie tracąc przy tym ani minuty.

W dzień dostawy spróbuj skontaktować się z kurierem

Zdarza się, iż w czasie dostawy paczki znajdujemy się akurat pod innym adresem, niż ten, który został zamieszczony w liście adresowym. W takiej okoliczności, możliwe jest nawiązanie kontaktu telefonicznego z dostawcą, w celu przekierowania transportu paczki pod inny adres.

Nie każda firma kurierska umożliwia taką funkcjonalność, jednakże warto podjąć próbę i zadzwonić na infolinię firmy, w celu bezpośredniej komunikacji z kurierem i ustalenia optymalnej dla nas godziny odbioru. Duże firmy, takie jak Fedex, TNT, DPD czy Poczta Polska umożliwiają bezpośredni kontakt z kurierem, w celu optymalizacji czasu dostawy.

Sprawdź zawartość przesyłki w obecności kuriera

Ostatnią radą, którą się chcielibyśmy z Państwem podzielić jest jakże bardzo wartościowa wskazówka, dotycząca samej chwili odbioru przesyłki od kuriera. Postarajmy się zawsze w obecności kuriera sprawdzić zawartość przesyłki i upewnić się czy nie została ona w żaden sposób naruszona podczas transportu. Jeśli opakowanie posiada jakiekolwiek ślady otwarcia, wgniecenia, uszkodzenia bądź jest zamoczone – zawsze masz prawo do odmowy przyjęcia paczki.

Oględzin paczki dokonaj przed podjęciem decyzji na pokwitowanie odbioru przesyłki, w innym wypadku będzie niestety za późno na uzyskanie pozytywnej decyzji reklamacyjnej od sprzedawcy. Mamy nadzieję, że dzięki tym kilku cennym poradom zaoszczędzicie Państwo zarówno czas jak i ewentualny stres towarzyszący oczekiwaniu na swoją upragnioną przesyłkę.