Finanse 17.11.2016

Jak skutecznie nagradzać, by utrzymać lojalność klientów?

Lojalny klient to prawdziwy skarb. Zwłaszcza jeśli jeszcze poleca nasze usługi i produkty znajomym. Im więcej takich klientów, tym większe dochody i lepszy wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. O ile kampania reklamowa, konkursy i loterie mogą być świetnym pomysłem na pozyskanie nowych klientów, to ich utrzymanie może być już bardziej skomplikowane.

 

Programy lojalnościowe

O wiele lepiej jest budować długotrwałe przywiązanie do firmy za pomocą programów lojalnościowych. Kompleksowe programy pozwalają na bardzo dobre poznanie klientów i dostosowanie działań do ich konkretnych potrzeb. Konsumenci nie przystępują już do akcji programów lojalnościowych wyłącznie pod wpływem impulsu – biorą też pod uwagę benefity finansowe. Dlatego programy lojalnościowe powinny być atrakcyjne, a zdobywane podczas udziału w nich nagrody dopasowane do oczekiwań klientów. Powinny nie tylko wyrażać wdzięczność, ale i podsycać dalsze zainteresowanie marką. Lojalny klient chętnie wraca do wybranej marki, a z czasem kupuje coraz więcej produktów i poleca je innym, co przekłada się na zyski.

 

Atrakcyjne nagrody

Ważnym czynnikiem wpływającym na skuteczność programów lojalnościowych jest także ich atrakcyjność. Aby nagradzanie było skuteczne, oczywiście musi być dopasowane do klienta i jego oczekiwań.  Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu programów B2B2C w wielu branżach, Sodexo zbuduje dla Ciebie program lojalnościowy od podstaw, aż po kompleksową realizację, uwzględniając specyfikę Twojej firmy i branży.

System zarządzania programami lojalnościowym online daje możliwość gromadzenia szeregu danych o zwyczajach zakupowych ich uczestników, które można wykorzystać w działaniach marketingowych czy do aktualizowania katalogu nagród. Dodatkowo, dzięki dużej sieci punktów odbioru każdy jest w stanie wybrać nagrodę najbardziej odpowiadająca jego potrzebom. Rozbudowany katalog nagród uzupełniany jest przez Sodexo na bieżąco i podzielony na różne branże tak, by łatwo było dostosować nagrody do potrzeb wszystkich osób biorących udział w programie lojalnościowym.

 

Dlaczego warto nagradzać?

To proste! Osoba obdarowana czuje się doceniona (zwłaszcza jeśli nagroda spełnia jej oczekiwania), a to buduje motywację do dalszej współpracy – podobnie jak w relacjach międzyludzkich, kiedy idealnie trafione prezenty dają nam radość i sprawiają, że mamy większy sentyment do osoby nas obdarowującej.

Warto pamiętać, że 20% lojalnych klientów generuje aż 80% zysków. Dlatego odpowiednie ich nagradzanie, pomagające zachować ten stan, to zawsze rozwiązanie, na które warto postawić.